Suzuki G-48W Gregoire Maret


Více informací

Cena s DPH: 11 990,- Kč
Cena bez DPH: 9 909,- Kč
Dostupnost: Skladem
Výrobce
Suzuki
Záruka
měsíců

Suzuki G-48W Gregoire Maret je chromatická foukací harmonika, signovaný model Gregoire Mareta. Má 12 kanálků, 48 jazýčků, rozsah tónů od c1 do d4. Chod mechanismus slideru je přímý. Kryt harmoniky je ze dřeva ořechu, hřeben je plastový a dovyvážený pomocí mosazných závaží, jazýčky jsou fosforbronzové. Velikost nástroje je 158 x 45 x 32 mm, hmotnost je 312 gramů. Je dodávána včetně plastového pouzdra. Nabízí nádherný měkký a temný zvuk.     Vyznačuje se jemnějším a temnějším tónem. Na kryt těla je použit ořech, dokončený v klidném provedení s citem pro kvalitu. Velikost nástroje jeho tvar byly řešeny za účelem snadného hraní, tak aby snadno padl hráči do ruky, a také s ohledem na vytvoření temnějšího tónu a jeho dostatečné síly. Jde o světově první sériově vyráběný model s dřevěným krytem pro chromatickou harmoniku.     Gregoire Maret důsledně vyžaduje temný zvuk (hluboký zvuk). Předložil řadu návrhů, jako jsou dva různé kryty, které segmentují tón, dva různé materiály, barvy a chod mechanismu. To byla jeho zpětnáu vazba k produktu a tak se zrodily modely G-48, G-48W. Z obou modelu je do detailu přímo cítit duch pana Gregoire Mareta.   Zvláštní rozhovor s Gregoirem Maretem Člen Pat Metheny Group, Marcus Miller Band a loni na turné s Herbie Hancockem. Spolu s mnoha dalšími velkými umělci jsme se zeptali pana Gregoire Mareta, nejpozoruhodnějšího světového umělce v oblasti chromatiky, na jeho názory na chromatické harmoniky a signature modely. Q1 Řekněte nám prosím o setkání s chromatickou harmonikou. K mým 16. narozeninám mi rodiče dali chromatickou harmoniku. Předtím jsem měl pouze zkušenosti s diatonickou harmonikou. Když skončil první ročník na střední škole, začal jsem hrát na chromatickou harmoniku polovynuceně poté, co jsem přešel na hudbu. Ve škole se nesmělo hrát diatonicky. V tomto okamžiku jsem studoval klasickou hudbu a začal hrát standardní jazz s ostatními studenty. Od té doby hraji pouze na chromatiky. Q2 Kteří umělci vás ovlivňovali? Je mnoho hudebníků, kteří měli na moji hru velký vliv. Pokud jde o hráče na harmoniku, jsou to Toots Seamans a Stevie Wonder. Jsou tu ještě další jako Louis Armstrong, Duke Ellington, Leister Young, Charlie Parker, Kenny Garrett, Steve Koumann, Pat Metheny, Lyle Mays a tak dále. Těmi, kteří mne ovlivnili nejvíce jsou Miles Davis, John Coltrane, Wayne Shorter a Herbie Hancock. Q3 Co pro vás chromatická harmonika znamená? Chromatická harmonika je jedinečný nástroj, který má tón podobný hlasu. Lze vyjádřit výrazy, které nelze provést jinými nástroji. Přestože se jedná o nástroj, který se hodí ke každému hudebnímu stylu, není plně využíván. Možností a nových objevů by tedy mělo být dost. Q4 Když přijmete účast na turné a nahrávkách velkých umělců, jaké věci máte na paměti, když hrajete a co na vás konkrétně udělalo dojem? Říkám tomu Magic (magie), vždy mě dojímá jejich schopnost vytvořit svět, který každý večer spojí všechny členy kapely na jevišti i publikum. Přestože jsem docela osobitý, věřím, že schopnost přizpůsobit se jakékoli situaci a perfektně zapadnout do jakéhokoli hudebního stylu je hlavním důvodem, proč jsem na tyto akce zván. Q5 Jaký druh nástroje je tento váš signature model? Sdělte nám prosím také své myšlenky o rozdílech modelů (dřevěný kryt · kovový kryt) a charakteristiky každého zvuku, hudební scéna (žánr atd.), pro které je budete používat. Perfektní a oba zvuky vycházejí podle očekávání. Model s dřevěným krytem zní jemněji. Mohlo by to získat jemnější a temnější tón, který se perfektně hodí k baladě a neuspěchané hudbě. Kovový kryt má jasný, silný a agresivní zvuk a je zde větší hlasitost. Ne každý model se hodí ke určitému stylu nebo žánru hudby, záleží na tom, jaký typ zvuku, hustotu, hlasitost hledáte. Model s dřevěným krytem používám vždy, když hraji v jazzové kapele a pokud je tam zpěv. Pokud hraji v popové, rockové a funkové kapele, použiji kovový kryt, protože zvuk je velký. Q6 Myslíme si, že neustále hledáte nové zvuky a styl výkonu. Kde se bere tak originální nápady? Máte něco, co vás inspiruje? Poslechem spousty hudby z celého světa, vždy najdu nové zvuky a nechám se jimi stimulovat. Nerad opakuji stále stejné věci a snažím se se svými nástroji nacházet nové věci a nové zvuky. Chci žít a hrát v momentě, kdy si nic nemyslím. Přijímám všechny zvuky, noty, kódy, odstíny a zvažuji, zda bude výsledek lepší tím, že něco přidám. Moje myšlenka dělat hudbu je spojena s naprosto duchovním světem. Je to velmi vnitřní příběh...   Q7 Jaký dojem jste měl z foukací harmoniky Suzuki a inženýra při vývoji vašeho signovaného modelu? Jako odpověď na tuto otázku bych vám rád řekl příběh. Tehdy jsem byl na turné s Pat Metheny Group v Japonsku. Během tohoto turné jsem se poprvé setkal s týmem Suzuki a byl jsem pozván do jejich centrály v Hamamatsu. Tam jsem vyzkoušel několik harmonik a byl jsem požádán o můj názor, takže jsem vysvětlil, které body jsou dobré a které je potřeba zlepšit. A ten večer jsem koncertoval s modelem Suzuki. Brzy nato jsme se znovu sešli a poradili, jak se dále zlepšovat. A druhý den dorazila od Suzuki nová harmonika kompletně upravená podle mého zadání. To byl začátek našeho dlouhého vztahu. Na Suzuki bylo nejúžasnější, že od začátku pilně poslouchali můj názor a později se rozhodli navrhnout dva nové modely, které odpovídají mým preferencím. Oba se stali mými signovanými modely. Výroba finálního produktu trvala asi 3 roky, ale dá se říct, že je to nejlepší chromatická harmonika, na jakou jsem kdy hrál. Není moc těžká a ani moc lehká, dobře se drží. Má kulatý tvar náustku, který usnadňuje hraní. Jazýčky a plátky jsou navrženy tak, aby produkovaly zvuk podle očekávání. Oba jsou křížově laděné, takže vychází hlasitý zvuk. Kromě toho jsou plátky Suzuki známé tím, že vydrží, je tu další příběh, díky kterému si můžete být jisti její kvalitou. Před odjezdem na turné s Herbie Hancockem dorazily dva naprosto stejné prototypy jako můj signature model. Šlo o to, jestli konečně souhlasím jeho uvedení na trh. Lidé, kteří znají moji hru, vědí, jak intenzivně nástroje využívám na koncertech, většinou to vyžaduje přeladění za 3 týdny. Používal jsem ho během turné 4 až 6 vystoupení za týden, ale ladění bylo stále přesné. Nikdy jsem to nezažil a byl jsem úplně ohromen. Důvodem, proč návrh trval tři roky, nebylo nic jiného, než že mířili k dokonalosti. Technici nikdy nezastavili výzkum, dokud jsme si vzájemně nepotvrdili, že výsledek je opravdu dobrý. Pokud vím, Suzuki je nejlepší výrobce foukacích harmonik a miluji své dva značkové modely. Q8. Na závěr pošlete zprávu mnoha hráčům na harmoniku a vašim fanouškům. Lidé, kteří by tento model vyzkoušeli, budou v dobrém slova smyslu překvapeni. Jsem opravdu hrdý na své signované modely. Jsem stále dalek toho, abych uspokojil všechny své hudební potřeby a neměl žádné překážky, ale hrát vždy tak dobře, jak je to jen možné přináší mnoho výhod. Myslím, že u vás je to stejné.   Připravil PJ